Veelgestelde vragen - FAQ

Vind hier de antwoorden op je meest gestelde vragen. Als je het antwoord op je vraag niet kunt vinden, neem dan contact met ons op via onze contactpagina.

Top 5 veelgestelde vragen

De huur moet worden betaald op onze rekening BE74 7360 6645 8707 en de huurwaarborg op rekening BE41 7360 6645 9010 (BIC: KREDBEBB). In sommige gevallen wordt de huur rechtstreeks op de rekening van de verhuurder gestort. Neem contact met ons op als je twijfels hebt.

Onze parkings zijn beschikbaar op de pagina "parkings" in het hoofdmenu van deze website of op de website Parking.be, waar al onze parkings te huur staan.

Je hebt twee opties:

  • of stuur het aangetekend naar ons kantooradres, samen met je naam en klantnummer,
  • of kom naar de receptie van ons kantoor om je toegangsbewijs in een verzegelde envelop met de naam van je klant te overhandigen.

Ons adres:

ProxiParking SRL
Louizalaan 523, 2e verdieping
1050 Brussel

De receptie is geopend van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Helaas gebeurt het. Dit is wat we je aanraden te doen:

  • Kijk of er een nummer op de voorkant van het voertuig staat. Als dit het geval is, bel dan het nummer en leg de situatie uit aan de persoon met wie je spreekt.
  • een bericht achterlaten op de voorruit van het voertuig om de eigenaar te informeren dat de parkeerplaats verhuurd is en dat hij/zij zijn/haar voertuig daar niet kan parkeren
  • Neem contact op met de wijkagent en leg de situatie uit. Hij kan misschien contact opnemen met de eigenaar van het voertuig om hem te vragen zijn voertuig te komen verplaatsen.

Wanneer je je huurcontract ondertekent, is het belangrijk om een A4-tje op de muur voor je parkeerplaats te plakken met je nummerplaat erop, zodat andere parkeerders weten dat je parkeerplaats gehuurd is.

Er zijn oplossingen. Neem contact met ons op en we zullen er alles aan doen om je te helpen.

Contract & Facturatie

De huur moet worden betaald op onze rekening BE74 7360 6645 8707 en de huurwaarborg op rekening BE41 7360 6645 9010 (BIC: KREDBEBB). In sommige gevallen wordt de huur rechtstreeks op de rekening van de verhuurder gestort. Neem contact met ons op als je twijfels hebt.

Facturen worden op de 2e dag van elke maand per e-mail verzonden. Als je geen facturen meer wilt ontvangen, neem dan contact op met ons team op contactformulier.

Natuurlijk kan dat. Het is over het algemeen mogelijk om voor de meeste van onze parkeerplaatsen een contract te formaliseren op naam van een bedrijf, met een paar uitzonderingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Voor de start van je lease

De prijs voor het huren van een parkeerplaats bij ProxiParking varieert volgens verschillende belangrijke factoren:

  1. Locatie Het geografische gebied waarin de parkeerplaats zich bevindt, heeft een directe invloed op de prijs. Parkeerplaatsen in gebieden waar veel vraag naar is, zijn over het algemeen duurder.

  2. Uurloon : De kosten zijn afhankelijk van hoe lang je de parkeerplaats wilt huren - per uur, dag, week of maand. 

  3. Type ruimte Er is een verschil in prijs tussen een eenvoudige open parkeerplaats en een afgesloten parkeerplaats. Boxen bieden meer veiligheid en bescherming voor het voertuig en worden vaak tegen een hogere prijs aangeboden.

  4. Prijs opgelegd door de eigenaar Ten slotte bepaalt de eigenaar van de parking zijn eigen tarieven binnen de grenzen en aanbevelingen van ProxiParking, wat kan leiden tot prijsverschillen van de ene parking tot de andere, zelfs op vergelijkbare locaties.

Lees meer over onze parkeergarages en hun tarieven op onze pagina parkeerterreinen

De geadverteerde prijs voor het huren van een parkeerplaats is inclusief alles, zonder verborgen kosten.

Het is echter belangrijk om op te merken dat bepaalde specifieke toegangsapparatuur voor parkeergarages, zoals het verkrijgen van een badge of afstandsbediening, of het coderen van je mobiele telefoonnummer in ons ProxiGate toegangssysteem, worden beschouwd als aanvullende diensten en daarom afzonderlijk in rekening kunnen worden gebracht. 

De meeste van onze parkeergarages zijn uitgerust met moderne bewakingscamera's, waardoor ze continu kunnen worden bewaakt. Daarnaast voert ons team regelmatig veiligheidscontroles uit om optimale bescherming te garanderen.

Het is ook belangrijk om te benadrukken dat de gemeenschap van parkeerders een cruciale rol speelt in het handhaven van de veiligheid. De andere bewoners zijn attent en zorgen ervoor dat alles vlot verloopt. Ze melden verdachte activiteiten of problemen onmiddellijk aan ons, zodat we snel kunnen handelen om ieders veiligheid te garanderen.

Bij ProxiParking hebben al onze huurcontracten een looptijd van drie maanden, met voor bepaalde parkings de mogelijkheid om voor kortere contracten te kiezen.

Zodra je de parkeerplaats hebt gekozen en de locatie hebt gevonden die het beste bij je past, nodigen we je uit om onderstaand formulier in te vullen. het online formulier om je huurcontract op te stellen. Ons team stelt je contract op en stuurt het zo snel mogelijk naar je toe, meestal binnen 24 uur. Je hoeft het alleen maar zorgvuldig te lezen en te ondertekenen en aan ons terug te sturen als je akkoord gaat met de voorwaarden.

Tijdens je lease

Voor gebruikers die toegang hebben tot hun parkeerplaats via onze ProxiGate-oplossing, die wordt bediend vanaf hun mobiele apparaat, vragen we om de volgende instructies nauwgezet in acht te nemen om een optimaal gebruik te garanderen:

  • Zet een "+" voor het telefoonnummer dat gebruikt wordt om de garagedeur te openen, gevolgd door het juiste internationale kengetal (bijvoorbeeld +3200077... of +339876...).
  • Zorg ervoor dat je niet belt met een gemaskeerd of privé-nummer.
  • Controleer of het nummer waarvandaan je belt is geregistreerd bij onze klantenservice.
  • De lijn moet actief blijven tot de garagedeur volledig geopend is.

Houd er rekening mee dat alleen eerder bij ons geregistreerde nummers toegang krijgen tot de parkeergarage.

Als je belt vanaf een internationaal nummer en de toegang tot de parkeergarage mislukt ondanks het volgen van de bovenstaande richtlijnen, neem dan contact op met onze klantenservice voor verdere assistentie.

De afstandsbediening gebruiken :

  • Controleer het oplaadniveau van de batterij. Als de batterij leeg is, moet je deze vervangen door een nieuwe. Als het probleem aanhoudt en geen verband houdt met de batterij, helpt onze klantenservice je graag verder.

Als de toegangscode niet goed werkt :

  • Neem contact op met onze helpdesk voor een snelle oplossing.

Ons doel is om een soepele en professionele gebruikerservaring te garanderen. Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor meer informatie of hulp.

Er zijn oplossingen. Neem contact met ons op en we zullen er alles aan doen om je te helpen.

Helaas gebeurt het. Dit is wat we je aanraden te doen:

  • Kijk of er een nummer op de voorkant van het voertuig staat. Als dit het geval is, bel dan het nummer en leg de situatie uit aan de persoon met wie je spreekt.
  • een bericht achterlaten op de voorruit van het voertuig om de eigenaar te informeren dat de parkeerplaats verhuurd is en dat hij/zij zijn/haar voertuig daar niet kan parkeren
  • Neem contact op met de wijkagent en leg de situatie uit. Hij kan misschien contact opnemen met de eigenaar van het voertuig om hem te vragen zijn voertuig te komen verplaatsen.

Wanneer je je huurcontract ondertekent, is het belangrijk om een A4-tje op de muur voor je parkeerplaats te plakken met je nummerplaat erop, zodat andere parkeerders weten dat je parkeerplaats gehuurd is.

Controleer eerst of er een telefoonnummer op de voorkant van het voertuig staat. Zo ja, neem dan contact op met de eigenaar van het voertuig en vraag hem om het voertuig zo snel mogelijk te komen verplaatsen.

Als er geen telefoonnummer zichtbaar is in het voertuig, zit er niets anders op dan de politie te bellen op 101 en de situatie uit te leggen. Zij zullen een patrouille ter plaatse sturen en het voertuig evacueren.

Aan het einde van je leasecontract

Je hebt twee opties:

  • of stuur het aangetekend naar ons kantooradres, samen met je naam en klantnummer,
  • of kom naar de receptie van ons kantoor om je toegangsbewijs in een verzegelde envelop met de naam van je klant te overhandigen.

Het adres:

ProxiParking SRL
Louizalaan 523, 2e verdieping
1050 Brussel

De receptie is geopend van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.

De huurwaarborg wordt teruggegeven aan het einde van de huurperiode, zodra de betreffende parkeerplaatsen zijn ontruimd. Er moet aan een aantal voorwaarden worden voldaan om de borg terug te krijgen:

  1. Parkeerplaatsen moeten schoon worden gehouden.
  2. Sleutels, badges en/of afstandsbedieningen moeten worden ingeleverd.
  3. Als er reparaties nodig zijn, worden de kosten in mindering gebracht op de huurgarantie.

Als aan deze voorwaarden wordt voldaan, wordt de huurgarantie over het algemeen teruggegeven in de maand die volgt op het daadwerkelijk verlaten van de betreffende parkeerplaatsen.

Het is belangrijk op te merken dat de huurwaarborg niet bedoeld is voor de betaling van een of meer huurgelden.

Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Vergelijk lijsten

Vergelijk